torsdag 10 oktober 2013

Att leva med smärta

Jag har alltid ont nånstans i kroppen. En vänjer sig till slut så en tänker liksom inte på det. Men emellanåt så hugger smärtan till så att jag vill skrika högt. Är det inte i överarmarna så är det i stussen, knäna eller varför inte handlederna? Eller allt på samma gång?

Jag känner mig gnällig och tråkig när jag säger att jag har ont, därför klagar jag bara när jag har riktigt ont. Inga värktabletter tar jag, det vill läkaren inte skriva ut. Alvedon på sin höjd och det hjälper inte ett enda dugg så då kan jag lika gärna strunta i det.

Nu har jag sen ett antal veckor tillbaka börjat gå på behandling hos Ellinor Nilsson på Energiqliniken i Malmö. Jag råkade läsa en delad status om att de önskade nån som kunde ställa upp som modell. Ligga på massagebänken och få (låtsas)behandlingar av olika slag. När jag läst på hemsidan och insett att detta verkade vara som gjort för mig så mailade jag direkt och jodå, jag var varmt välkommen och som betalningen skulle jag få en behandling. Bilderna kan ses på Eneqiklinikens hemsida samt på deras facebooksida. Inte för att jag syns så mycket, men en får se desto mer av charmiga och underbara Ellinor!

Jag får akupunktur samt LEDljusbehandling. Och det har hjälpt mig massor! Jag är inte smärtfri, inte på långa vägar men jag har mycket mer energi och jag mår bättre. Jag går för närvarande 1 gång/vecka och det kommer jag fortsätta med så länge det krävs.

Vad vill jag ha sagt med detta inlägget? Jo kanske att ibland är det den alternativa medicinen som hjälper en, eller jag vill faktiskt kalla den den naturliga medicinen. Jag tycker det är synd att traditionell medicin inte kan samarbeta mer med den holistiska, det vore det allra bästa tror jag. Kanske kommer det bli så nån gång i framtiden, fram tills dess så håller jag mig till akupunktur och struntar i Alvedon.

Bild från modelldagen på Enerqikliniken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar