tisdag 1 oktober 2013

Haters gonna hate?

Jag förstår mig inte på hat. Denna starka känsla som kan ta över vissa människor så att de blir svarta inifrån och sakta ruttnar.  Hat måste vara den mest destruktiva av alla känslor, jag vet faktiskt inte om jag nånsin hatat någon eller något? Jag har känt start avsky, och verkligen velat ta avstånd, men hatat? 

Jag hoppas att de som hatar ska slippa det. Jag vill att de ska kunna känna empati och förståelse för andra människor och inse att allt inte handlar om dem! Och nästa gång nåt av mina barn säger att de "hatar" något så ska jag rätta dem; nä, det du känner är inte hat. Stark antipati, stort ogillande, tycker verkligen inte om men inte hat. För hat är mycket större än så, och djupare. Det äter upp dig inifrån och gör dig till en bitter och arg människa.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar